Poslovno umrežavanje i kako da ga uspešno razvijate

Za poslovno umrežavanje ili business networking sigurno već znate, kao i da su građenje i održavanje kvalitetne poslovne mreže jedan od najvažnijih stepenika, bilo na putu ka uspešnom preduzetništvu ili daljem razvoju kompanije, karijere itd. 

Ako ste na početku ovog puta, onda će vam naši saveti kako da budete uspešni u tome sigurno koristiti.

poslovno umrežavanje

Networking događaji su najefikasnijih načina da sretnete potencijalne klijente, partnere ili prosto da širite kontakte među drugim poslovnim ljudima koji imaju iste interese. Mnogi ljudi koji posećuju networking događaje zapravo ne znaju kako da svoje prisustvo na njima maksimalno iskoriste, jer nije reč samo o upoznavanju novih ljudi, već o sprovođenju plana kojim se dolazi do poslovnih partnera ili se preko postojećih upoznaju novi.

Budite pristupačni i spremni da se angažujete

Konferencije su po svojoj formi vrsta dešavanja koja pruža maksimalne mogućnosti za networking, jer su pauze između sesija odlična prilika za upoznavanje članova organizacionog tima, posetilaca i govornika na događaju. Verovatnoća povezivanja sa ljudima koji mogu doprineti ostvarenju vaših poslovnih i drugih ciljeva je velika, ali morate biti spremni da se uključite u razgovore. Ukoliko ste već učestvovali na konferencijama ili drugim networking događajima, sigurno ste primetili da se neki učesnici odvoje i sami sede za stolom dok čekaju početak programa, ručka i sl. To je veoma loše uloženo, da ne kažemo protraćeno vreme.

Još jedna važna stvar je i sposobnost da jasno i sažeto iznesete ono što želite i kako konkretno drugi mogu da vam pomognu. Koliko često čujete (formalno) pitanje: „Kako mogu da vam pomognem?“ i koliko puta ste zaista bili spremni da ga iskoristite za postizanje svojih ciljeva?

Razmišljajte i u pravcu: „Kako ja nekome mogu da pomognem“

Uvek imajte na umu da poslovno umrežavanje mora biti dvosmerno i da je za kvalitet te povezanosti jednako važno i kako vi možete da pomognete drugima, a ne da fokus sve vreme držite na svojim ličnim ciljevima. Na kraju krajeva, sve osobe koje posećuju ovakve događaje žele i da dobiju i da pruže neku vrednost, pa bi bilo mnogo jednostavnije ako bi svako pošao od toga na koji način može biti od koristi drugima.

Ovde treba pomenuti i važnost aktivnog slušanja sagovornika, jer razgovori u koje se uključujete nisu samo prilika za razmenu ideja, već i način da kroz aktivno slušanje dobijete uvid u sagovornikovo viđenje predmeta diskusije.

Ponudite više opcija za dalju komunikaciju

Verujemo da ne treba da vas podsećamo da kod sebe uvek treba da imate dovoljan broj vizit kartica kako biste mogli da ih razmenite i ostanete u kontaktu i nakon konferencije. Omogućite im da za to izaberu način koji im najviše odgovara. Neki će vas pozvati, neki komunikaciju zasnivaju isključivo na meilovima, dok će uvek biti i onih koji žele kontakt licem u lice. Zato neka se sve ove opcije nađu na vizit karti, kako bi nove osobe iz vaše poslovne mreže imale komfor u izboru budućeg pristupa.

U tom pogledu je svakako važan i LinkedIn. Ostanite u kontaktu i pratite rad ljudi sa kojima ste se upoznali na konferenciji, jer nikad ne znate kada će vam to poznanstvo doneti benefit u poslu.

Ne zaboravite na cilj: Širenje mreže

Iako prirodno težimo da budemo u društvu ljudi koje poznajemo, oduprite se potrebi da uvek sednete pored njih. Možda se time odričete prijatno provedenog vremena koje bi proveli u ćaskanju s poznanicima, ali zato pružate sebi šansu da upoznate nove ljude. Naposletku, s prijateljima i poznanicima se uvek možete naći i mimo događaja na kome ste se sreli, a koji ste planirali za umrežavanje.

networking česte greške