Како се (успешно) води планер: Алати за добру организацију

Планери су забаван и креативан начин да организујете своје драгоцено време. Када сте успешни у планирању времена, онда стижете и да позавршавате све пословне обавезе, да одете до фризера, у набавку и да се на крају дана видите са пријатељима или оставите време само за себе.

Звучи много добро? Е, па и могуће је. Иако данас постоје бројне апликације које омогућавају да своје време планирате и онлине, ми смо више за традиционалну варијанту: папир и оловка. Међутим, ни планер није обична свешчица у коју ћете тек тако да набацате све што вам падне на памет. Мада стриктна правила за његово уређивање не постоје, мора да се зна неки ред ако хоћете да вам олакша, а не закомпликује живот.

како се води планер

Фото: раwпиxел.цом

 

КАКАВ ОДАБРАТИ?

Нова година – нови планер. Што се изгледа тиче, то је на вама и вашим могућностима. Постоји заиста велик и шарен избор планера и онога што нуде, од детаљности секција на које су месеци издељени (по данима, сатима…), налепница, обележивача, па до потпуно оригиналног дизајна корица због којих ћете се на први поглед заљубити у њих. Без шале, што је ваш планер визуелно лепши, већа је и ваша продуктивност јер ћете просто желети да га имате у рукама сваки дан и будете ажурни у планирању обавеза.

 

ШТА СЕ УПИСУЈЕ У ПЛАНЕР?

Буквално све. Пословне и приватне обавезе за сваки дан, план исхране, идеје које чекају на реализацију, краткорочни и дугорочни циљеви… Укратко, све што не смете заборавити и мора бити завршено или је пожељно урадити.

На питање колико често треба ажурирати планер, одговор је свакодневно. Добро, није смак света ако прескочите неки дан, али ако та лењост пређе у навику, онда ништа нећете постићи.

 

како се води планер

 

КАКО СЕ ВОДИ ПЛАНЕР?

Постоје разни системи планирања и углавном су сви индивидуални, али ми ћемо издвојити неке опште прихваћене алате који проверено олакшавају организацију.

БОЈЕ – Пошто ћете планер некада користити и више пута у току дана како бисте дописали нове обавезе, идеје и слично, то значи да ће вам за лако уочавање различитих „категорија“ задатака бити потребно визуелно обележавање. На пример, све оно што се односи на посао маркирајте жутом, ако пишете блог, све везано за планирање објава означите плавом, породичне и друштвене активности црвеном, финансије (плаћање рачуна, одлазак у банку…) зеленом итд.

ОБЕЛЕЖИВАЧИ – Једна од кључних ставки успешног планирања времена је одређивање приоритета. Нису сви задаци који вас у току дана чекају од исте важности, па је најбоље да себе подсетите на то. Можете користити стикере да бисте њима означили најбитније или неки ваш систем, рецимо абецедни: А – веома важно, Б – важно, Ц – мање важно. Ако сте визуелни тип, уместо слова можете нешто нацртати – воћкице, рецимо. :)

ЧЕКИРАЊЕ – Да бисте имали јасан увид у своју продуктивност и ефикасност планера, све успешно завршене задатке штиклирајте на крају дана. Ова пракса ствара и осећај задовољства када схватите да сте урадили све што сте испланирали, али и помаже да постанете бољи и промените нешто у свом начину рада или још једном анализирате колико сте реалне задатке поставили пред себе, ако видите да не успевате у томе.

 

НА КОМ НИВОУ СЕ ПРАВЕ ПЛАНОВИ?

И ово је индивидуална ставка, али можете почети са недељним планирањем уз, као што смо већ поменули, свакодневни преглед урађеног и неурађеног, допуне, измене…

Планер је она много битна стварчица коју увек носимо у ташни и вадимо је када треба да проверимо како у среду стојимо са временом и да ли можемо „углавити“ још један састанак или кафу са другарицом, или онда када нам изненада падне на памет добра тема за нови блог пост и не желимо да испари – зато, паметно са њим.