Пословно умрежавање и како да га успешно развијате

За пословно умрежавање или бусинесс нетwоркинг сигурно већ знате, као и да су грађење и одржавање квалитетне пословне мреже један од најважнијих степеника, било на путу ка успешном предузетништву или даљем развоју компаније, каријере итд. 

Ако сте на почетку овог пута, онда ће вам наши савети како да будете успешни у томе сигурно користити.

пословно умрежавање

Нетwоркинг догађаји су најефикаснијих начина да сретнете потенцијалне клијенте, партнере или просто да ширите контакте међу другим пословним људима који имају исте интересе. Многи људи који посећују нетwоркинг догађаје заправо не знају како да своје присуство на њима максимално искористе, јер није реч само о упознавању нових људи, већ о спровођењу плана којим се долази до пословних партнера или се преко постојећих упознају нови.

Будите приступачни и спремни да се ангажујете

Конференције су по својој форми врста дешавања која пружа максималне могућности за нетwоркинг, јер су паузе између сесија одлична прилика за упознавање чланова организационог тима, посетилаца и говорника на догађају. Вероватноћа повезивања са људима који могу допринети остварењу ваших пословних и других циљева је велика, али морате бити спремни да се укључите у разговоре. Уколико сте већ учествовали на конференцијама или другим нетwоркинг догађајима, сигурно сте приметили да се неки учесници одвоје и сами седе за столом док чекају почетак програма, ручка и сл. То је веома лоше уложено, да не кажемо протраћено време.

Још једна важна ствар је и способност да јасно и сажето изнесете оно што желите и како конкретно други могу да вам помогну. Колико често чујете (формално) питање: „Како могу да вам помогнем?“ и колико пута сте заиста били спремни да га искористите за постизање својих циљева?

Размишљајте и у правцу: „Како ја некоме могу да помогнем“

Увек имајте на уму да пословно умрежавање мора бити двосмерно и да је за квалитет те повезаности једнако важно и како ви можете да помогнете другима, а не да фокус све време држите на својим личним циљевима. На крају крајева, све особе које посећују овакве догађаје желе и да добију и да пруже неку вредност, па би било много једноставније ако би свако пошао од тога на који начин може бити од користи другима.

Овде треба поменути и важност активног слушања саговорника, јер разговори у које се укључујете нису само прилика за размену идеја, већ и начин да кроз активно слушање добијете увид у саговорниково виђење предмета дискусије.

Понудите више опција за даљу комуникацију

Верујемо да не треба да вас подсећамо да код себе увек треба да имате довољан број визит картица како бисте могли да их размените и останете у контакту и након конференције. Омогућите им да за то изаберу начин који им највише одговара. Неки ће вас позвати, неки комуникацију заснивају искључиво на меиловима, док ће увек бити и оних који желе контакт лицем у лице. Зато нека се све ове опције нађу на визит карти, како би нове особе из ваше пословне мреже имале комфор у избору будућег приступа.

У том погледу је свакако важан и ЛинкедИн. Останите у контакту и пратите рад људи са којима сте се упознали на конференцији, јер никад не знате када ће вам то познанство донети бенефит у послу.

Не заборавите на циљ: Ширење мреже

Иако природно тежимо да будемо у друштву људи које познајемо, одуприте се потреби да увек седнете поред њих. Можда се тиме одричете пријатно проведеног времена које би провели у ћаскању с познаницима, али зато пружате себи шансу да упознате нове људе. Напослетку, с пријатељима и познаницима се увек можете наћи и мимо догађаја на коме сте се срели, а који сте планирали за умрежавање.

нетwоркинг честе грешке