Kako se (uspešno) vodi planer: Alati za dobru organizaciju

Planeri su zabavan i kreativan način da organizujete svoje dragoceno vreme. Kada ste uspešni u planiranju vremena, onda stižete i da pozavršavate sve poslovne obaveze, da odete do frizera, u nabavku i da se na kraju dana vidite sa prijateljima ili ostavite vreme samo za sebe.

Zvuči mnogo dobro? E, pa i moguće je. Iako danas postoje brojne aplikacije koje omogućavaju da svoje vreme planirate i online, mi smo više za tradicionalnu varijantu: papir i olovka. Međutim, ni planer nije obična sveščica u koju ćete tek tako da nabacate sve što vam padne na pamet. Mada striktna pravila za njegovo uređivanje ne postoje, mora da se zna neki red ako hoćete da vam olakša, a ne zakomplikuje život.

kako se vodi planer

Foto: rawpixel.com

 

KAKAV ODABRATI?

Nova godina – novi planer. Što se izgleda tiče, to je na vama i vašim mogućnostima. Postoji zaista velik i šaren izbor planera i onoga što nude, od detaljnosti sekcija na koje su meseci izdeljeni (po danima, satima…), nalepnica, obeleživača, pa do potpuno originalnog dizajna korica zbog kojih ćete se na prvi pogled zaljubiti u njih. Bez šale, što je vaš planer vizuelno lepši, veća je i vaša produktivnost jer ćete prosto želeti da ga imate u rukama svaki dan i budete ažurni u planiranju obaveza.

 

ŠTA SE UPISUJE U PLANER?

Bukvalno sve. Poslovne i privatne obaveze za svaki dan, plan ishrane, ideje koje čekaju na realizaciju, kratkoročni i dugoročni ciljevi… Ukratko, sve što ne smete zaboraviti i mora biti završeno ili je poželjno uraditi.

Na pitanje koliko često treba ažurirati planer, odgovor je svakodnevno. Dobro, nije smak sveta ako preskočite neki dan, ali ako ta lenjost pređe u naviku, onda ništa nećete postići.

 

kako se vodi planer

 

KAKO SE VODI PLANER?

Postoje razni sistemi planiranja i uglavnom su svi individualni, ali mi ćemo izdvojiti neke opšte prihvaćene alate koji provereno olakšavaju organizaciju.

BOJE – Pošto ćete planer nekada koristiti i više puta u toku dana kako biste dopisali nove obaveze, ideje i slično, to znači da će vam za lako uočavanje različitih „kategorija“ zadataka biti potrebno vizuelno obeležavanje. Na primer, sve ono što se odnosi na posao markirajte žutom, ako pišete blog, sve vezano za planiranje objava označite plavom, porodične i društvene aktivnosti crvenom, finansije (plaćanje računa, odlazak u banku…) zelenom itd.

OBELEŽIVAČI – Jedna od ključnih stavki uspešnog planiranja vremena je određivanje prioriteta. Nisu svi zadaci koji vas u toku dana čekaju od iste važnosti, pa je najbolje da sebe podsetite na to. Možete koristiti stikere da biste njima označili najbitnije ili neki vaš sistem, recimo abecedni: A – veoma važno, B – važno, C – manje važno. Ako ste vizuelni tip, umesto slova možete nešto nacrtati – voćkice, recimo. :)

ČEKIRANJE – Da biste imali jasan uvid u svoju produktivnost i efikasnost planera, sve uspešno završene zadatke štiklirajte na kraju dana. Ova praksa stvara i osećaj zadovoljstva kada shvatite da ste uradili sve što ste isplanirali, ali i pomaže da postanete bolji i promenite nešto u svom načinu rada ili još jednom analizirate koliko ste realne zadatke postavili pred sebe, ako vidite da ne uspevate u tome.

 

NA KOM NIVOU SE PRAVE PLANOVI?

I ovo je individualna stavka, ali možete početi sa nedeljnim planiranjem uz, kao što smo već pomenuli, svakodnevni pregled urađenog i neurađenog, dopune, izmene…

Planer je ona mnogo bitna stvarčica koju uvek nosimo u tašni i vadimo je kada treba da proverimo kako u sredu stojimo sa vremenom i da li možemo „uglaviti“ još jedan sastanak ili kafu sa drugaricom, ili onda kada nam iznenada padne na pamet dobra tema za novi blog post i ne želimo da ispari – zato, pametno sa njim.