Kakav lav? Strašan lav

Niko ne kaže da strah od važnog sastanka na kome treba da predstavite ponudu firme nije opravdan, ali uz dobru pripremu možete da ga pobedite i „oduvate“ klijenta kvalitetnom prezentacijom (ne bukvalno, jer trebaće vam za kasnije formalnosti).

Svojom pojavom i stavom vi zastupate vrednosti vaše firme, pa se postarajte da taj stav bude pobednički. Ako ste se oduvek pitali šta je to što pobednike čini pobednicima, odgovor je: spremnost.

Prezentacija_1

NAORUŽAJTE SE INFORMACIJAMA I MATERIJALOM

Pripremili ste prezentaciju u Power Pointu? Dan uoči sastanka proverite još jednom da li je to ono sa čime izlazite pred klijenta i uverite se da je dovoljno koncizno za nekoga ko o vama ne zna ništa. Dokument prebacite na svoj telefon, tablet ili ga sačuvajte u cloud-u kako biste mu mogli pristupiti sa bilo kog uređaja, u bilo kom trenutku. Možda vam se na putu do klijenta javi dobra ideja, pa poželite da je naknadno ubacite ili stignete ranije i uz kaficu pregledate još jednom.

Ukoliko za svoj proizvod ili uslugu imate brošuru, prospekt ili drugi reklamni materijal, pripremite ga i zajedno sa vizit karticom ubacite u brendiranu fasciklu koju ćete svima prisutnima podeliti odmah na početku sastanka. Ako ste blagovremeno obavešteni o tome da će sastanku prisustvovati i neko sa drugog govornog područja, potrudite se da materijal prevedete na engleski.

Uvedite i jednu redovnu vežbu u svoje pripreme za sastanke: pokušajte da predvidite pitanja klijenta i pripremite odgovore na njih. Primetićete vremenom da ste sve bolji u predviđanjima tuđih postupaka, a to će vam pomoći da izbegnete moguće zamke koje bi vas izbacile iz ravnoteže. Ključ je u dobroj naoružanosti informacijama od značaja za vaše poslovanje.

 

POSLUŽITE SE TAKTIKAMA MAJSTORA PRODAJE

Naravno da je to u redu! Među uspešnim ljudima postoji mnogo onih koji su miljenici publike upravo zbog svoje sposobnosti da privuku i zadrže pažnju svojim nastupom. Svim veštim govornicima je zajednička spontanost, dok je sigurnost ono što se stiče vežbom. Potražite neke od sjajnih prezentacija Stiva Džobsa, možda vas inspiriše, a sigurno biste mogli naučiti ponešto i od „starog vuka“ Bila Gejtsa. Šta smo ono rekli – SPREMNOST krasi pobednike:

Kada je davnih dana Bil Gejts pred velikim brojem novinara i kamera predstavljao novi Windows 98 (Sećate ga se? :) ), u trenutku dok je prezenter na sva zvona govorio o prednostima novog programa, on je zablokirao. Na monitoru je iskočio ozloglašeni plavi prozor sa porukom „Greška!“ Da li se Gejts zbunio? Ne, on je u nanosekundi izgovorio: „Upravo zato ga još uvek ne isporučujemo“.

Prezentacija_2

SNIMITE SVOJU „GENERALNU PROBU“

Ako se borite sa velikom tremom ovo vam može pomoći da usavršite svoj nastup i pred klijenta stanete uvežbani i sigurni. Možda govorite brzo i nerazgovetno, zauzimate loš stav, pravite neprimerene grimase, zvučite neuverljivo ili kao da čitate sa papira… Sve ovo možete ispraviti kada vidite gde grešite. Ako vam kamerica ne zvuči kao dobra ideja, sedite preko puta kolege i uradite isto. Naravno, uz molbu da bude ozbiljan i od pomoći.

Potrudite se da u svoj govor unesete dinamiku i informacije koje namerno niste stavili u prezentaciju – „kec u rukavu“.

 

OBEZBEDITE PODRŠKU TIMA TOKOM SASTANKA

Uvek se može desiti da zaboravite neki dokument, statistiku koja je klijentu važna ili da vas i pored sve pripreme i predviđanja iznenade pitanjem koje iskače iz vašeg domena i na koje u datom trenutku ne možete da odgovorite, ali može neko od vaših kolega. Zato pre polaska zamolite ljude iz vašeg tima da budu online u slučaju da vam njihova pomoć zatreba, a možete se i unapred dogovoriti da se neko od njih putem Skype-a uključi u nekom delu sastanka i time osvežite svoje izlaganje.

Ako svom problemu možete da doskočite – znači da nemate problem.

 

Box_Autor