Ideje za mali biznis: Mali ulog – velik potencijal za uspeh

Šta vam je, osim čvrste volje i početnog kapitala, potrebno da biste započeli privatan posao? Sjajna poslovna ideja! Preduzetnički drajv je samo inicijalna kapisla. Da biste krenuli na ovo uzbudljivo putovanje morate imati dobru poslovnu ideju – dovoljno jedinstvenu da se u startu izdvojite, i dovoljno praktičnu da odgovori na potrebe ciljanog tržišta.

Preduzetništvo je sigurno najbolja prilika da razvijate svoje talente i poslovne veštine, ali kada se u njega otisnete po prvi put, šanse da doživite neuspeh su velike. Zato ćemo se u ovom tekstu fokusirati na poslovne ideje koje ne zahtevaju velika novčana ulaganja, a u isto vreme vas ‘teraju’ da maksimalno koristite lične resurse i razvijate se kao preduzetnik. Plus, želimo da naglasimo značaj digitalnih platformi kao izuzetno moćnog poslovnog alata koji od vašeg malog biznisa (skoro pa) preko noći može napraviti brend.

ideje za mali biznis

DOMAĆA HRANA

Sve popularniji način zarade je izrada domaćih poslastica sa akcentom na neobičnom izgledu, dekoraciji, ali i pakovanju, dok je glavni kanal prodaje internet. Ovo je poligon na kome uvek ima prostora za nekoga sa svežom idejom. Da li će to biti jedna vrsta poslastice koju ćete izbrendirati (primer: Ferdinand knedle) ili više njih, stvar je strategije.

Ovde nije reč samo o desertima. Dostava tradicionalnih srpskih jela u autentičnom posuđu, takođe bi mogla da se pretvori u isplativ posao. Iznenadni gosti, porodične proslave, korporativne proslave, praznici… Povoda je dovoljno da posao funkcioniše preko cele godine, a sve možete raditi i od kuće. Barem na početku.

INTERNET PRODAVNICA

Ne morate imati magacin pun robe da biste vodili internet prodavnicu. Zapravo, ne morate čak ni videti robu koju prodajete. Šta vam je onda potrebno da biste postali uspešan online prodavac? Znanje i iskustvo iz oblasti marketinga. U prethodnoj godini se dosta govorilo o dropshipping modelu prodaje, a suština je da vi odaberete proizvode koji će se naći u vašoj prodavnici, odaberete dobavljača (proizvođač/veleprodaja) i sa njim dogovorite uslove saradnje, a zatim kreirate maloprodajne cene, postavite proizvode na sajt i radite marketing. Porudžbine koje primite prosleđujete dobavljaču i on ih isporučuje krajnjem kupcu, a vi ostvarujete zaradu.

Pototencijal internet prodavnica je ogroman, ali morate dobro poznavati psihologiju potrošača i sve cake online marketinga.

TRENINZI I OBUKE

Koja je vaša oblast? Ako ste sigurni u svoje profesionalne veštine, imate rezultate iza sebe, a pri tom ste i dobar govornik, motivator i ljudi vam veruju, razmislite o otvaranju trening centra. Edukativni i mentorski programi su poslednjih godina veoma popularni među klijentima raznih uzrasta i zanimanja: od mladih koji su još uvek u potrazi za „poslom iz snova“ do onih koji žele da menjaju profesiju.

Ako uspete da obezbedite prvu grupu polaznika i dobru reklamu na društvenim mrežama, šanse da se posao dobro razvija su velike.

ideje za mali biznis

MOBILNI SALON LEPOTE

Iako je prva pomisao da su usluge kućnog ulepšavanja namenjene isključivo starijim i slabo pokretnim damama, ova poslovna ideja ima veoma velik potencijal i za uspeh kod mlađe populacije. U svojoj kući se osećamo najkomfornije, a osim toga, žene znaju da budu prekomplikovane kada je u pitanju organizacija. Profesionalno sređivanje noktiju, kose ili šminke na njihovoj adresi, može značajno uštedeti vreme.

Za putujući salon su vam potrebni mobilna oprema, izbrendiran auto (jer želite da budete prepoznatljivi u gradu) i dobar marketing na internetu: moderan sajt sa mogućnošću zakazivanja termina i stranice na svim popularnim društvenim mrežama.

ERRAND SERVIS

Činjenica je da imamo sve manje vremena za ljude i aktivnosti koje volimo, a sve više sporednih obaveza koje nam svakodnevno kradu vreme. Kada bi mogao neko umesto nas da preuzme stvari sa hemijskog čišćenja, odnese dokumenta na overu, uređaj na servis, ode na pijacu, u nabavku, kupovinu poklona, karata za koncert, utakmicu…

Potrebni su vam samo auto ili skuter, mobilni telefon i prihvatljiva cena. Mapirajte zatim delove grada koje vaš servis može da obuhvati i odštampajte propagandni materijal. Ovde je ključna stvar da obezbedite prve klijente (pojedince i firme), a dobar glas će se brzo pročuti u kraju.

UREĐENJE DVORIŠTA

Uživate u košenju trave i održavanju cveća? Zašto ne biste svoju strast pretvorili u profitabilan posao? Verovali ili ne, neko je spreman da plati kako bi mu dvorište bilo uredno i lepo, jer je uređenje dvorišta ozbiljan posao koji zahteva vreme. Košenje i zalivanje trave, sadnja drveća, presađivanje i održavanje cveća, sakupljanje lišća, čišćenje snega…

Opremite se osnovnim alatom za rad, napravite dobro optimizovanu internet prezentaciju i ne zaboravite da redovno osvežavate svoj portfolio slikama radova.